زیبایی

لامینیت فک پایین و بالا

لامینیت فک پایین و بالا

لامینیت فک پایین و بالا

در مقالات قبلی در مورد لامینیت دندان و انواع آن اشاره کردیم و از تفاوت های لامینیت های کامپوزیتی و سرامیکی آشنا شدیم. استفاده لامینیت موجب زیباییی فرد می باشد و با ایجاد طرح لبخندی زیبا بر روی دندان های فرد اعتماد به نفس فرا را افزایش می دهد و چهره ای زیبا در فرد ایجاد می کند. همان طور که می دانید لامینیت های از جنس کامپوزیت موادی هستند که توسط در مطب دندان پزشکی بر روی دندان قرار می گیرند و دندان ها در این نوع مواد تراش نمی خورند و به دندان ها و مینای دندان آسیب نمی رسد حال با ذکر جزئیاتی به بررسی نمونه های موفق لامینیت دندان می پردازیم. لامینیت هایی از این جنس که به ونیر کامپوزیت معروف هستند معمولا در زیبا سازی دندان ها و طراحی خط لبخند استفاده می شود و در بسیاری از مواقع بیماران برای داشتن دندان های زیبای هالیوودی از این روش استفاده می شود.

لامینیت فک پایین با کامپوزیت صورتی

تصویر زیر مربوط به شخصی است که به دلیل عدم رعایت بهداشت و محافظت از لثه های خود دارای ساییدگی لثه می باشد و از انجا که زمان برای این فرد بسیار مهم می باشد لامینیت و اصلاح لثه با ونیر صورتی انجام شده است. البته روش های درمانی دیگری نیز برای این فرد قابل اجرا بود ولی به دلیل محدودیت زمان این روش انتخاب شده است.

لامینیت فک پایین با کامپوزیت صورتی

لامینیت جهت اصلاح رنگ

مراجعه کننده به دلیل داشتن دندان های سفید به دندان پزشکی زیبایی مراجعه کرده است و خواستار داشتن دندان های سفید و منحصر بفرد با لامینیت است. داشتن دندان های سفید به لبخند هالیودی معروف است و از آنجا که در بلیچینگ سفیدی دندان نسبی می باشد لامینیت کامپوزیتی استفاده شده است. فرد مراجه کننده از قبلا از بلیچینگ استفاده کرده بودند و رضایت کافی را نداشتند. رنگ مورد استفاده شده رنگ OW از شرکت سازنده الترادنت آمریکا می باشد که با دقت بسیاری توسط خود بیمار انتخاب شده است و بیمار به دلیل انتخاب همین یک رنگ خاص و موجود نبودن این رنگ سه ماه منتظر مانده است.

لامینیت دندان جهت اصلاح رنگ

لامینیت فک بالا

تصویر زیر نمونه ای از لامینیت فک بالاست که با کامپوزیت انجام شده است و دندان های زیبا و لبخندی زیبا برای فرد انجام شده است. در تصویر زیر لامینیت ۸ واحدی فقط در فک بالا انجام شده است و از گرفتن هزینه اضافی از بیمار برای فک پایین خودداری شده است. این به این دلیل است که هنگام خندین و صحبت کردن فرد دندان های پایین فرد دیده نمی شود و از لامینیت این دندان ها خودداری شده است.

لامینیت فک بالا

لامینیت ده واحدی با کامپوزیت ونیر

با توجه به اهمیت زیبایی و طرح لبخند مناسب یکی از فاکتور های جوانی داشتن دندان های زیبا می باشد. تصویر زیر نمونه ای از اصلاح طرح لبخند است که با لامینیت ۱۰ واحدی انجام شده است. فرد مراجعه کننده دارای دندان های جلویی کوتاهی می باشد و دندان های نیش نیز از تناسب مناسبی برخوردار نیست و چهره فرد را زشت کرده است. از این رو طراحی لامینیت به بهترین صورت روش دندان های فرد قرار گرفته است و زیبایی فرد را افزایش داده است.

لامینیت ده واحدی با کامپوزیت ونیر

لامینیت دو فک با انتخاب رنگ

همان طور که می دانید رنگ لامینیت ها به انتخاب بیمار قابل انتخاب می باشند و دندان پزشک زیبایی با توجه به رنگ پوست و نوع جنسیت و چهره رنگ مناسبی را برای فرد انتخاب می کند. تصویر زیر فردی می باشد که برای داشتن لبخند هالیوودی به دندانپزشکی زیبایی دکتر سهرابی مراجعه کرده است و به دلیل نوع جنسیت این نوع رنگ دندان برای این فرد انتخاب شده است. به دلیل مشاهده دندان های پایین جهت زیبا سازی لبخند لامینیت در هر دو فک انجام شده است.

 لامینیت دو فک با انتخاب رنگ

لامینیت ۱۸ واحدی

تصویر زیر نمونه ای از لامینیت ۱۸ واحدی می باشد که به دلیل داشتن دندان های با فرم نامرتب به دندان پزشک مراجعه کرده است. با انجام ونیر چهره ای دلنشین به فرد بخشیده شده است و رنگ مورد نظر به انتخاب فرد انتخاب شده است و پس از لامینیت چهره زیبا و جوانی در فرد ایجاد شده است.

لامینیت 18 واحدی

مطالب مشابه

2 thoughts on “لامینیت فک پایین و بالا

  1. سميه گفت:

    با سلام و خسته نباشید جناب آقای دکتر برای کامپوزیت دندان های فک پایین به دندانپزشک مراجعه کردم گفتند که باید مقداری قد دندانها قبل از کامپوزیت کوتاه شود می خواستم بدونم آیا این موضوع آسیبی به دندانها نمی رساند و اگر بعدا قصد برداشتن کامپوزیت ها را داشته باشم باعث بد شکلی دندانها نمی شود و اینکه در خصوص خوردن غذا محدودیتی ایجاد می شود یا خیر

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم سمیه
      من فکر میکنم اگر روابط فکی شما اجازه دهد هیچ دندانپزشکی راضی به تراش دندان نیست ، ولی دندانی که تراش بخورد قابل بازگشت نخواهد بود .
      موفق و پایدار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *