زیبایی

مزایا و معایب لامینیت

مزایا و معایب لامینیت

مزایا و معایب لامینیت

امروزه استفاده از لامینیت های دندانی در دندان پزشکی زیبایی بسیار رواج یافته است همان طور که در مقالات بسیاری اشاره کردیم در موارد بسیاری برای اصلاح خط لبخند از لامینیت دندان استفاده می شود. لامینیت دندان در مواردی از جمله بدشکلی, طول نا مناسب, تغییر رنگ ,بدشکلی, کوتاه و بلند بودن دندان ها استفاده می شود. و به طور کلی در زیبا سازی دندان ها تاثییر مثبتی دارد. چرا که داشتن دندان های زیبا تاثیر بسیار مثبتی در اعتماد به نفس و زیبایی چهره دارد. این نوع مواد روکش هایی هستند که برروی دندان قرار می گیرند و باعث تغییر رنگ و شکل دندان می شوند. در این مقاله با مزایا و معایب لامینیت ها آشنا می شویم.

  • لامینیت دندان باعث بهبود زیبایی می شوند

اولین مزایای لامینیت ایجاد زیبایی میباشد. همان طور که گفته شد این روکش ها معایب دندان ها را پوشش می دهد. لامینیت ها روکش های سرامیکی هستند که روی دندان قرار می گیرند و جلوه طبیعی دارند. این نوع روکش ها قابلیت انتخاب رنگ توسط بیمار را دارند و بیمار می تواند به انتخاب خود دندان های زیبا

با تناسب رنگ پوست و جنسیت خود داشته باشد. مزایایی که در لامینیت های کامپوزیتی وجود دارد این است که این نوع مواد کامپوزیتی استفاده شده است که قابل ترمیم می باشد و می توانند در صورت خرابی ترمیم شود.

  • لامینیت مواد با دوامی هستند

نکته مثبتی که در انواع لامینیت وجود دارد این است که این نوع مواد با دوام هستند و اگر فرد بهداشت دهان و در مان خود را به درستی رعایت کند دارای دوام بیشتری می شوند و بیمار فقط برای چک شدن دندان های خود باید به دندان پزشک مراجعه کنند. مراقبت های لازم از لامینیت ها مانند استفاده از نخ دندان و مسواک زدن مرتب موجب دوام دندان ها با این نوع روکش می شود.

  • نتایج حاصل از لامینیت سریع می باشد

در بسیاری از مواقع افراد مختلفی به دندان پزشکی مراجعه می کنند. ولی وقت کافی برای مراجعه مداوم به دندان پزشکی ندارند. مزیت لامینیت ها این است که در این سریع ترین زمان لبخند زیبایی برای فرد ایجاد می شود. تعداد دفعات لازم برای مراجعه به دندان پزشکی برای لامینیت بسیار اندک می باشد.

  • لامینیت عیوب دندان ها را می پوشانند.

نکته مثبت لامینیت این است که عیوب دندان را بسیار سریع می پوشاند و باعث می شود که دندان های زیبایی برای فرد ایجاد شود. پوشانندگی عیوب دندان وجب می شود هزینه دندانی شما کاهش یابد و مجبور نباشید برای زیبایی های دندان به طور مکرر به دندان پزشک مراجعه کنید.

  • مراقبت از لامینیت آسان است

نکته مثبتی که در لامینیت وجود دارد این است که در مراقبت از این نوع روکش بسیار آسان است فرد با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و رعایت بهداشت به سادگی می تواند از لامینیت دندان خود محافظت کند.

 

تصویر زیر نمونه ای از لامینیت می باشد که توسط دکتر سهرابی انجام شده است. بیمار اگرچه دارای دندان های مرتبی می باشد و نظم مناسبی در دندان ها وجود دارد. می خواهد رنگ دندان هایش سفید باشد. در نتیجه برای ذاشتن رنگ دندان هالیوودی از لامینیت کامپوزیتی استفاده شده است.

مزایای لامینیت

معایب لامینیت

به طور کلی نکته مزایای لامینیت ها بسیار بیشتر از معایب آن است . ولی قابل ذکر است که لامینیت ها برای اندکی از افراد ممکن است ایجاد حساسیت کند . و در مواردی که دندان ها به شدن هم پوشانی شده است که مینای دندان از بین رفته است نباید استفاده شود. همچنین در مواردی که لثه ها دارای عفونت می باشند(پریودنتال) نباید لامینیت روی دندان قرا گرفته شود .
مزایا و معایب لامینیت در سنین مختلف و افراد مختلف متفاوت است .

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *