مطالب آموزشی

مضرات خلال دندان

خلال دندان

خلال دندان نزنید لطفا!

استفاده از خلال دندان در هر سایز یا مدلی به علت ایجاد آسیب های جدی به لثه دندان توصیه نمی شود.

عبدالحمید ظفر مند، متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: استفاده از خلال دندان در هر سایز یا مدلی به علت ایجاد آسیب های جدی و مخرب به دهان و دندان از جمله زخم شدن لثه ها و تجمع میکروب ها در نواحی زخم شده به افراد توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد: خلال دندان نه تنها هیچ اثری در تمیزی دندان ها ندارد بلکه به علت جا گذاشتن نیمی از مواد غذایی در انتهای دندان ها، موجب تجمع بیش از پیش باکتری های عفونت زا در لثه ها و فساد دهان و دندان می شود.

این دندانپزشک تصریح کرد: خلال دندان به ویژه در صورتیکه به طور مداوم نیز استفاده شود منجر به ایجاد فاصله بین دندان ها شده که پس از مدتی علاوه بر تاثیر منفی بر روی زیبایی و شکل دندان ها، با جابه جایی و فاصله گیری دندان ها از یکدیگر موجب برو عفونت های مزمن لثه و دندان و انجام جراحی های ترمیمی می شود.

ظفرمند اظهار داشت: متاسفانه استفاده از خلال دندان به جای مسواک کردن و نخ دندان در سراسر جهان بسیار مرسوم است و تمام رستوران ها نیز در کنار سرویس های ارائه شده در اختیار مشتری قرار می گیرد ،در حالی که خلال دندان ها، با تحلیل لثه ها حتی موجب خونریزی های پی در پی لثه ها و تضعیف ریشه دندان نیز می شود.

عبدالحمید ظفرمند خاطر نشان کرد: به جای استفاده از خلال دندان، نخ دندان ها توصیه می شود که البته در استفاده از آنها نیز باید دقت زیادی صورت گیرد تا با ایجاد زخم و خونریزی در لثه ها موجب بروز زخم های دهان و دندان نشود و هنگام استفاده نباید نخ دندان را کاملا به سطح لثه چسباند و کشید تا لثه ها آسیب نبینند

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *