جرمگیری و بروساژ

بزاق ما به طور معمول دارای املاح زیادی است که قدرت رسوب کردن را دارند . این املاح معمولا در جاهائی که با غذا و مسواک و حرکت بزاق ما به طور معمول دارای املاح زیادی است که قدرت رسوب کردن را دارند . این املاح معمولا در جاهائی که با غذا و مسواک و حرکت عضلات لب و گونه کمتر در تماس است رسوب بیشتر و سریع تری دارند . این رسوبات بستر مناسبی برای سکونت و تغییرات در طیف نرمال میکروبی محیط دهان میشود.

images

اضافه شدن پروتئین های موجود در غذا و بزاق و همچنین لاشه سلولهای مرده بافت های مختلف دهان در مجموع باعث افزایش حجم این رسوبات شده و به مرور جرم تشکیل میشود و در دهان قابل مشاهده میشود ….

چیزی که مهم است این است که ما معمولا مقدار کمی از جرم تشکیل شده را میتوانیم مشاهده کنیم و قسمت عمده این جرم با تخریب لثه در زیر لثه تخریب شده جایگزین شده و از دید مستقیم ما پنهان میماند . و مسئله مهمتر اینکه این جرم های تشکیل شده پر از میکروب های مختلف است و با مسواک زدن هم تمیز نمیگردد و این میکروبها بین ۲۰ الی ۴۰ درصد جرم تشکیل شده را تشکیل میدهد و بافت چسبنده لثه را که محکم به دندان چسبیده را بمرور تخریب کرده و بافت نگهدارنده حیاتی لثه را تخریب کرده و باعث سست شدن پایه های دندان میشود ….. پس نتیجه میگیریم که با جرم گیری و تمیز کردن این جرم های تشکیل شده بر روی دندان از روند تخریب لثه جلو گیری کنیم ….. باور کنید جرم گیری برای دندان ها مضر نیست و این باور غلط ناشی از این استکه اغلب موارد ؛مراجعه کننده بدون درد خاصی در مورد لثه مراجعه نموده ولی بعد از درمان با حساسیت یا لقی در دندان هایش مواجه میشود . دوست خوب من این حساسیت و درد بعد از درمان در صورت رعایت بهداشت از جانب شما نتایج عالی در بر خواهد داشت. کمی منتظر بمانید.