سدیشن در دندانپزشکی !

در مورد سدیشن در دندانپزشکی اطلاعاتی دارید ؟ آیا می دانید با یک روش بسیار ساده میتوانید اضطراب و نگرانی از درد درمان دندان پزشکی را کنترل کنید ؟ آیا می دانید کسانی که به علت حالت تهوع قادر به دریافت خدمات دندانپزشکی نبودند ، به راحتی در حال دریافت این خدمات هستند ؟
سدیشن نام علمی بیهوشی سطحی است که در مراجعین دندانپزشکی ، آندوسکوپی ، کلونوسکوپی و …… کاربرد دارد . در مطب دکتر سهرابی خدمات درمان دندانپزشکی با سدیشن ارائه می گردد .

سدیشن دندانپزشکی در یک نگاه کلی

بیهوش کنندهها داروهایی هستند که باعث بیهوشی شده، یا به صورت موقت و برگشت‌پذیر باعث از بین رفتن حس می‌شوند. در صورتی که داروهای ضد درد، درد را بدون از بین بردن هوشیاری کاهش می‌دهند از این نظر این دو نوع دارو با یکدیگر تفاوت دارند.

داروهای بیهوش کننده به طور کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند داروهای بیهوش کننده عمومی که به صورت برگشت‌پذیر باعث از بین رفتن هوشیاری می‌شوند و داروهای بی‌حسی موضعی که به صورت برگشت‌پذیر باعث از بین رفتن احساس درد یک منطقه از بدن می‌شوند، بدون اینکه هوشیاری فرد تحت تأثیر قرار بگیرد.

گاهی اوقات ترکیب داروهای بیهوشی به دلیل افزایش قدرت یکدیگر در کنار هم استفاده می‌شود.

مطالعات مشابه پیرامون سدیشن در دندانپزشکی

تحقیقات صورت گرفته در آمریکا نشان داده است چیزی حدود ۷۵ درصد از مردم این کشور دچار ترس از دندانپزشکی هستند . از این تعداد ۵ تا ۱۰ درصد از افراد آنقدر از دندان‌پزشکی وحشت دارند که تحت هیچ شرایطی , حتی درشرایط بروز دردهای دندانی بسیار شدید هم حاضر نیستند به دندان‌پزشک مراجعه کنند .
خانم‌ها بیشتر از آقایان و جوانان بیشتر از افراد مسن دچار این مشکل هستند. بنابراین ترس از دندان‌پزشکی، یک مشکل واقعی است که می‌تواند دردسرهای زیادی هم برای بیمار هم برای دندان‌پزشک به همراه داشته باشد.

تاریخچه سدیشن در ایران

اطلاعاتی که در دسترس است به ما نشان می دهد که در سال ۲۰۱۰ ، مجموعه ای از درمان های دندانپزشکی انجام شده تحت سدیشن در کنگره های بین المللی ارایه شده است . این ارایه مطلب توسط استادان ایرانی جناب آقای اردلان اعتمادی (متخصص و جراح لثه ) و دکتر سهیل اعتمادی ( متخصص بیهوشی ) صورت گرفته است .

یک سدیشن آرام و اثر بخش توسط یک کادر درمانی متبحر و یک متخصص بیهوشی صورت می گیرد . انجام سدیشن در دندانپزشکی با تکنیسین بیهوشی اطاق عمل ، کار علمی و آکادمیکی نیست و لازم است یک متخصص بر مراحل درمان نظارت لحظه به لحظه داشته باشد .
یکی از راه حل ها برای این افراد بیهوشی در دندانپزشکی است . بسیاری نیز فقط در شرایطی به دنبال درمان‌های دندان‌پزشکی می‌روند که دچار یک مشکل اورژانس شده باشند .

مطب دکتر محمد رضا سهرابی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین سایت های سدیشن در دندانپزشکی ، آماده ارایه مشاوره به شما است .

مطلبی دیگری در سایت لبخند برتر وجود دارد که میتوانید آن را مطالعه کنید . برای مطالعه مقاله بیهوشی در دندانپزشکی کلیک کنید . ضمنا توصیه های برای قبل از حضور و بعد از آن وجود دارد که پیشنهاد میکنیم آن ها را هم مطالعه فرمایید .
برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن های مطب در تماس باشید
۰۲۱۲۶۷۶۸۷۱۹
۰۹۱۹۱۰۰۰۵۳۳