بلیچینگ

بلیچینگ یا سفید کردن دندان

بليچينگ یا سفید کردن دندان

بلیچینگ یا سفید کردن دندان چه مکانیسمی دارد ؟

دندان‌ها به مرور زمان و با افزایش سن دچار بد رنگی می‌شوند . این تغییر رنگ در اثر نفوذ رنگ دانه ها به ساختار لوله ای شکل مینا و تغییر مواد معدنی عاج صورت می‌گیرد . دندان‌ها هم چنین ممکن است به علت مواد رنگی ، غذاها ، باکتری‌ها و استفاده از سیگار یا قلیان و…… دچار تغییر رنگ شوند . از آن جائی که سفیدی دندان‌ها به طور ناخود آگاه نشانه‌ای از جوانی بر شمرده می‌شود همواره سفید کردن دندان ها که در اصطلاح پزشکی به آن بلیچینگ نیز گفته میشود ، مورد درخواست بوده است.
برای بلیچینگ یا سفید کردن دندان از پر اکسید هیدوژن استفاده می‌شود . مواد بلیچینگ به داخل ساختار کریستالی لوله مانند مینا نفوذ کرده و رنگ دانه های رسوب کرده در بین هرم‌های مینائی را اکسید می‌کنند . با گذشت زمان نفوذ مواد اکسید کننده به داخل عاج دندان که در لایه زیرین مینا قرار دارد نیز صورت گرفته و رنگ آن نیز روشن تر می‌شود . در بلیچینگ مطبی از هیدروژن پر اکسید استفاده می شود و در بلیچینگ خانگی از کارباماید پر اکسید استفاده میگردد . در مواردی که عجله داشته باشیم از بلیچینگ های مطبی استفاده میکنیم ولی شیوه صحیح آن استفاده از هر دو روشش بلیچینگ میباشد .
قیمت بلیچینگ مطبی با قیمت بلیچینگ خانگی در اکثر مطب ها برابر است ولی استفاده هم زمان از هر دو روش هم نتایج بهتری را برای شما به ارمغان میاورد و هم تعرفه کمتر از مجموع دو درمان را برایتان به همراه خواهد داشت.

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *