زیبایی

زیبایی در صورت

زیبایی صورت

اصول زیبایی

چانه متناسب اول از همه سراغ چانه شما می‌رویم. به طور ایده‌آل در یک نمای نیم‌رخ، خط عمودی که از کنار لب پایین شما کشیده می‌شود باید به چانه شما برسد. اگر نوک چانه عقب‌تر از این خط باشد، آن وقت است که چانه شما عقب‌تر از حالت ایده‌آل است. در این شرایط ممکن است تقویت چانه یا همان جلوتر آوردن آن، برای هماهنگ کردن اجزای صورت شما لازم باشد ولی اگر برعکس، نوک چانه شما از این خط عمودی جلوتر زده باشند، آن‌وقت شما چانه‌ای بیرون زده خواهید داشت که می‌توانید با مشورت یک جراح پلاستیک، از کوچک‌تر کردن چانه‌تان سود ببرید. یک چانه ایده‌آل و متناسب می‌تواند حالت لب‌ها، دندان‌ها و بینی شما را بهتر کند.

نسبت طلایی بین اجزای صورت

جالب است بدانید در صورت‌های زیبا، یک نسبت طلایی بین اجزای مختلف آن چهره وجود دارد که بسیاری از دانشمندان این نسبت را در بسیاری از اجزای زیبای طبیعت مانند گلبرگ‌های گل‌ها، بدن پرندگان، اجزای بدن حشرات و حتی استخوان‌بندی انگشتان دست کشف کرده‌اند. بر این اساس در چهره‌های زیبا وایده‌آل این نسبت طلایی در بین خطوط طولی، عرضی و عمودی صورت وجود دارد. در نسبت‌های عمودی، فاصله خط رویش موها تا قاعده بینی به قاعده بینی تا زیر چانه است و همچنین فاصله خطی که دو مردمک را به هم وصل می‌کند تا خط بین دو لب به خط بین دو لب تا زیر چانه، است.

نفرتیتی یکی از مصریان باستان است که صورتش به زیبایی شهرت داشته است. او بین سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ قبل از میلاد در مصر زندگی می‌کرد. جالب است بدانید که چهره او پس از ۳۲۰۰ سال هنوز هم جزو چهره‌های زیبا به شمار می‌رود. متخصصان جراحی پلاستیک یک ماسک را طراحی کرده‌اند که در آن تناسب اجزای صورت کاملا طراحی شده است. محققان می‌گویند اگر این ماسک بر صورت کسی تطابق کامل پیدا کند، آن صورت چهره‌ای متناسب و زیبا به شمار می‌رود. محققان این ماسک را بر صورت این فرد تطابق داده‌اند و مشاهده کرده‌اند که زیبایی زمان نمی‌شناسد. محققان در مطالعات دیگر خود این ماسک را بر چهره مدل‌های مشهور منطبق کرده و مشاهده کرده‌اند که چهره‌هایی که از نظر ما زیبا و به یادماندنی به شمار می‌روند، کاملا با این ماسک تناسب اجزای صورت منطبق بوده‌اند.

آفریقایی‌ها عاشق فک‌های بیرون زده‌اند بد نیست بدانید اقوام و ملت‌های متفاوت معیارهای گوناگونی برای زیبایی صورت دارند اما یک نکته مشترک در تمام این اقوام در کشورها بحث تناسب و هارمونی است.

معیار زیبای بینی

شاید شما طرفدار بینی کوچک و سربالا باشید و فکر کنید با این بینی صورت شما فوق‌العاده زیبا خواهد شد . بهتر است بدانید بینی کوچک و سربالا هم مناسب هر چهره‌ای نیست . اگر شما چهره‌ای با استخوان‌بندی درشت دارید، با داشتن بینی کوچک ، زیبا نخواهد شد چون با این کار تناسب اجزای صورت شما به هم می‌ریزد . بینی کوچک ممکن است یک چهره را زیبا کند و یک چهره را زشت . ممکن است سر بالا کردن بینی یک مدل مصنوعی به صورت شما ببخشد . فراموش نکنید در بلندمدت بینی‌هایی زیباترند که طبیعی‌تر به نظر می‌رسند . بینی طبیعی ، بینی است که متناسب اجزای دیگر صورت شما باشد و با شکل لب‌ها ، فاصله لب‌ها و بینی شما، پهنای صورت و فاصله بین چشمان شما هماهنگ باشد . معمولا جراحان پلاستیک و زیبایی قبل از جراحی بینی شما تمام این اصول را بررسی کرده و سپس خطوطی با ماژیک روی صورت شما می‌کشند که بر این اساس برش‌های جراحی را ایجاد می‌کنند.

معیار زیبای لبخند

همه ما دوست داریم که ظاهر خود را جوان نگه داریم، به همین خاطر که روز به روز افراد بیشتری به درمان‌ها و جراحی‌های جوان‌کننده روی می‌آورند ولی کمتر کسی است که به دنبال درمان‌هایی برای بازسازی و جوانسازی دندان‌ها باشد. خیلی ها فکر می‌کنند تنها مو و پوست است که ظاهر را پیر نشان می‌دهد در حالی که یک لبخند جوان و زیبا می‌تواند بیشتر از آنکه فکرش را بکنید فرد را جوان نشان دهد!

لبه‌های نا منظم دندان‌ها و تاثیر بر زیبایی صورت

وقتی سن شما بالا می‌رود دندان‌هایتان هم پیر می‌شوند. آنها حاشیه و لبه‌های ملایم خود را از دست داده و اندازه‌شان کوتاهتر می‌شود، حتی می‌توان گفت کمی ناهموار می‌شوند و دیگر از آن انحنای دلخواه در آنها اثری نمی‌ماند و تا حدی می‌توان گفت اطراف و لبه‌های آنها صاف می‌شوند و در نتیجه شکستگی آنها بیشتر می‌شود، چنین دندان‌هایی می‌توانند چهره را پیرتر نشان دهند، برای از بین بردن این اثر بهتر است لبه جونده دندان‌های خانم‌ها را کمی گرد کرد، البته مهم است که گوشه‌ها حالت تیزی پیدا نکنند.
لبه‌های آسیب‌دیده دندا‌ن‌ها بیشتر اوقات ناشی از رفتار شما و مراقبت‌هایتان از آنهاست و اغلب بستگی به موادی دارد که روی مینای دندان‌ها را می‌پوشاند. البته باید گفت که هر نوع ساییدن اوضاع دندان‌ها را خراب‌تر می‌کند، اگر احساس می‌کنید مینای دندان‌هایتان در حال تحلیل رفتن است با دندانپزشک‌تان مشورت کنید تا بتوانید علت را پیدا کنید تا هرچه سریع‌تر رفع شود.
یک راه‌حل ساده برای اینکه به دندان‌هایتان شکل دهید، این است که لبه‌های آسیب‌دیده را پر کنید، دندانپزشک می‌تواند با مواد سفید یا لمینت یا لومینیرز مخصوص حالت طبیعی دندان‌ها را کاملا ایجاد کند. گرد شدن لبه‌ها و حاشیه‌های دندان‌ها به خصوص در خانم‌ها، لبخند را بسیار جوان‌تر می‌کند.

اندازه دندان‌های جلویی

یکی از مشخص‌ترین نشانه‌های پیری که در صورت نمایان می‌شود، کوتاهی و کوچک شدن دندان‌های جلویی است. وقتی خیلی جوانیم ۲دندان جلویی بزرگ‌تر از دیگر دندان‌ها در میانه دهان خودنمایی می‌کنند اما به مرور زمان این دندان‌های جلویی هم اندازه همسایه‌هایشان می‌شوند و وقتی فرد به سن پیری نزدیک می‌شود اگر مراقبت‌های کافی از دندان‌هایش به عمل نیاورد، این ۲ دندان آنقدر کوچک می‌شوند که حالت دهان را تغییر می‌دهند.

حواستان به میزان فشاری که به دندان‌هایتان وارد می‌کنید باشد، حتی به میزانی که دندان‌های ۲ فک را به هم فشار می‌دهید. اگر عادت دارید شب‌ها هنگام خواب دندان‌ها را به هم فشار دهید و دندان قروچه کنید، به دنداپزشک‌تان مراجعه کرده و از او بخواهید یک پلاک مخصوص برای محافظت از این حالت به شما بدهد چون بیشترین فشار در همین هنگام و به دلیل دندان قروچه‌ها به دندان‌ها وارد می‌شود.اگر دندان‌ها خیلی کوتاه نشده باشند، ونیرهای چینی یا ونیرهای کامپوزیتی که بدون تراش هستند و یا روکش‌ها می‌توانند این کوتاهی را بپوشانند . برای درمان‌ سرامیکی با تراش اندازه دندان را کوچک‌تر می‌کنند و بعد روکش چینی مناسب را در جای خود قرار می‌دهند.
شاید بتوان گفت دندان‌های جلویی بیشتر از دیگر دندان‌ها در زیبایی چهره نقش دارند، دندان‌های بلند چهره را جوانتر نشان داده و یک سوم پایینی صورت را بلندتر جلوه می‌‌دهد و همین حالت می‌تواند چهره را سال‌ها جوان‌تر نشان دهد.

شکستگی‌ها و پریدگی‌ها

به مرور که سن بالا می‌رود، دندان‌ها شکننده‌تر می‌شوند و در نتیجه احتمال دارد دندان‌ها دچار پریدگی شده یا خط‌های تر‌ک‌مانند و شکستگی روی آنها ظاهر شود، این خطوط بسیار نازک فقط روی مینا قرار دارند و بیشتر روی سطح دندان‌های پیش فک بالا می‌توان آنها را مشاهده کرد. اما ماجرا به این سادگی‌ها نیست، زیرا این شکستگی‌ها خیلی راحت‌تر و سریع‌تر هم لک می‌شوند و در نتیجه چهره را پیرتر می‌کنند.
توجه به درمان ترک‌های دندانی بسیار با اهمیت است زیرا می‌تواند منجر به صدمه به عصب دندان و در نهایت ریشه یا استخوان شود. دیده شده است که گاهی این ترک‌ها منجر به کشیدن دندان هم می‌شود، دندان‌هایی که دچار ترک یا شکستگی می‌شوند، می‌تواند به شکل‌های مختلف درمان شوند. برای ترک‌های ساده می‌توان از رزین‌های مخصوص برای پر کردن آن و ایجاد یکپارچگی استفاده کرد؛ در بعضی نیز می‌توان ترک را به وسیله پر کردگی همرنگ ترمیم می‌کنند، استفاده از ونیر لامینت و روکش‌های چینی از روش‌های دیگر برطرف کردن ترک‌ها و شکستگی‌های دندانی است.

دندان‌ها درباره شما چه می‌گویند؟

آیا می‌دانستید شکل دندان‌هایتان می‌تواند چه تاثیری روی چهره شما داشته باشد و چه حسی به اطرافیان شما القا کند؟ دندان‌های با نوک تیز: اینکه این دندان‌ها در کجای دهان واقع شده‌ باشد، بسیار مهم است، چنین دندان‌هایی می‌تواند چهره شما را پرخاشگر نشان دهد، البته اگر دندان نیش دارای نوک کمی تیز باشد، چهره زیباتر می‌شود چون این دندان در شکل کلی دندان‌ها نقشی مهم دارد و می‌تواند به بهبود حالت دهان کمک کند.
دندان‌های کوچک: وقتی دندان‌ها خیلی کوچک باشند، فرد هیچ وقت نمی‌تواند یک لبخند زیبا و بزرگ داشته‌باشد حتی اگر از ته دل بخندد باز هم دندان‌های او جلوه‌ای نخواهند داشت. دندان‌های کوچک یا ناهماهنگ به فرد چهره بدون اعتماد به نفس و ترسو را داده و علاوه بر اینها سن را نیز بیشتر نشان می‌دهد.
دندان‌های گرد: چنین دندان‌هایی ظاهر را کاملا زنانه می‌کند و بعضی از دندانپزشک‌های زیبایی برای اینکه حالت لبخند بیمارشان را اصلاح کنند و به لبخند او حالتی زنانه دهند، دندان‌ها را چنین شکل می‌دهند.

[alert type=”success” title=”بیشتر بدانید” grey_skin=1 ]برای مطالعه مقالات مرتبط با این موضوع روی دکمه های آبی کلیک کنید .[/alert]

[cws_button type=rounded size=small link=/مشاوره-زیبایی/# ]مشاوره زیبایی[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/خدمات-ما/آنالیز-لبخند-زیبا/# ]آنالیز لبخند زیبا[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/خدمات-ما/لامینیت-چیست/# ]لامینیت[/cws_button]


[cws_button type=rounded size=small link=/ونیر-کامپوزیت-چیست-؟/# ]ونیر کامپوزیت چیست؟[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/کامپوزیت-ونیر-دایرکت/# ]دایرکت کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=default size=small link=/کامپوزیت-دندان/# ]کامپوزیت دندان[/cws_button]


[cws_button type=rounded size=small link=/ونیر-کامپوزیت/# ]ونیر کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/مقایسه-ونیر-کامپوزیت-با-ونیر-پرسلن/# ]مقایسه سرامیک و کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/اصلاح-طرح-لبخند/# ]اصلاح طرح لبخند[/cws_button]


[cws_button type=default size=small link=/انواع-لبخند/# ]انواع لبخند[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/زیبایی-در-صورت/# ]زیبایی در صورت[/cws_button] [cws_button type=default size=small link=/آیا-ونیر-کامپوزیت-درد-دارد-؟/# ]آیا ونیر کامپوزیت درد دارد ؟[/cws_button]

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *