عصب کشی یا درمان ریشه :

عصب کشی یا درمان ریشه را اینگونه ترجمه می کنند : عصب‌کِشی (به انگلیسی: Endodontic therapy)‏ یا درمان ریشه (به انگلیسی: root canal therapy، که در فارسی گاه به آن «روت کانال» گفته می‌شود)‏ یک سری اعمالی است که در طی آن مواد عفونی موجود در (پالپ) مغز دندان خارج می‌شود تا دندان از آسیب بیشتر میکرب‌ها در امان بماند . کانال های ریشه و حفره تاجی آن که حفره‌های آناتومیکی در دندان هستند و به طور طبیعی بافت‌های عصبی و رگ‌های خونی را در خود جای می‌دهند ، عفونی می گردند . عامل این عفونت در اکثر موارد پوسیدگی های توسعه یافته به ناحیه پالپ دندان است . در هنگام عصب‌کشی این مواد که شکل عفونی بخود گرفته اند ، به طور کامل برداشته و تخلیه می‌شوند و سپس حفره و کانال باقی مانده شکل دهی ، شستشو و تمیز می‌ گردند . بعد از پر کردن ریشه ، تاج را با ماده‌ای (مثل آمالگام یا کامپوزیت ) ترمیم می‌کنند.
بعد از عصب کشی یا درمان ریشه ، دندان فاقد حس میگردد و اگر بعد از این مرحله از درمان ، دندان عفونی شود باید تحت عمل جراحی انتهای ریشه قرار گیرد.
لازم به ذکر است که عصب کشی یا درمان ریشه در مطب دکتر سهرابی بوسیله سه دستگاه لیزرکم توان برای استریل داخل کانال ، اپکس فایندر برای تعیین دقیق تر طول کانال و موتور هوشمند اندو روتاری جهت پاکسازی دقیق تر کانال ها انجام میگردد .ضمنا فراموش نکنیم که اعتماد شما به دندانپزشکتان در جلوگیری از کاهش استانه دردتان موثر و درمانتان را بهتر پیش خواهد برد و اعتماد شما برترین و موثرترین و پیشرفته ترین ابزار درمان دندانپزشکتان است .

عصب کشی یا درمان ریشه درمان ظاهرا سختی است و اکثرا موجب می شود مراجعین نسبت به آن دارای استرس بگردند . در مطالب زیر برای کنترل استرس های شدید راه های پیشنهاد شده است و ضمنا توصیه های بعد از درمان ریشه را بررسی کرده ایم .

[cws_button type=rounded size=small link=/درمان-ریشه-عصب-کشی/# ]توصیه های لازم بعد از عصب کشی[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/خدمات-ما/هیپنوتیزم/# ]کاهش استرس درمان ریشه[/cws_button]