توصیه های لازم

توصیه ی لازم سدیشن در دندان پزشکی

سدیشن در دندان پزشکی

توصیه های لازم برای سدیشن در دندان پزشکی :

سدیشن در دندان پزشکی ، یک خاطره خوشایند خواهد بود و حتی شما را از ترس های آتی دور تر خواهد کرد به شرط آنکه اطلاعات درستی در قبل و بعد درمان داشته باشید و ان ها را انجام دهید . ما در این جا مجموعه اطلاعاتی را برایتان جمع آوری کرده ایم که محصول تجربه و اندوخته همراهی با مراجعین عزیزی است که تعدادشان در کمتر مرکز دندانپزشکی با کلینیک لبخند برتر قابل قیاس است . از اعتماد شما صمیمانه تشکر میکنیم .
بنابر این اگر کاندید این نوع درمان شده اید حتما توصیه های مربوطه را بخوانید .

توصیه های لازم قبل از سدیشن در دندان پزشکی :

  1. قبل از شروع درمان لازم است حضورا معاینه شوید و امکان حضور مستقیم در جلسه درمانی به دلایلی از جمله دوری راه ممکن نیست .
  2. هر گونه سابقه درمانی و پزشکی و حتی مصرف مواد محرک و مخدر در گذشته و حال را اطلاع دهید .
  3. پروتکل درمانی که به شما ارایه می گردد را با دقت بسیار بالا برسی کنید و هر گونه تغییر در تصمیماتتان را ۴۸ ساعت قبل اطلاع دهید تا برنامه درمانی شما و همکاران مجموعه دچار اختلال نگردد .
  4. یک جلسه بیهوشی بصورت نرمال سه ساعت تا سه و نیم ساعت می تواند ادامه یابد و در صورت پایان نیافتن کار درمانی نمی توانیم زمان سدیشن را اضافه کنیم و لازم است ادامه درمان ها به جلسه دیگری موکول گردد .
  5. بهتر است ۵ ساعت قبل از شروع درمان غذای سنگین میل نکنید ولی بهتر است دو ساعت قبل از حضور و با رعایت ملاحظات پزشکی شخصیتان یک میان وعده مقوی و کم حجم میل کنید . ( مثل شیر و عسل و یا نسکافه و خرما ) .
  6. حتما و حتما و حتما و حتما لازم است یکی از نزدیکان خود را همراه بیاورید تا درصورت اجبار به تغییرات احتمالی و غیر قابل پیش بینی بتواند جای شما تصمیم بگیرد .
  7. در نظر داشته باشید هماهنگی با متخصص بیهوشی و تیم درمانی به هماهنگی نیاز دارد پس صبوری بیشتری لازم است .

 

توصیه های لازم بعد از سدیشن در دندان پزشکی :

  1. بعد از پایان درمان ، متخصص بیهوشی تا بازیابی هوشیاری مجدد کنار شما خواهد ماند ولی شما تا سه یا چهار ساعت به صد در صد هوشیاری نخواهید رسید بنابر این نباید رانندگی کنید و نباید آشپزی کنید و نباید کارهای حساس انجام دهید .
  2. ندرتا بعد از سدیشن حالت تهوع و خارش پوست مشاهده میگردد . این موارد و ماکزیمم تا چهار ساعت بر طرف می گردد .
  3. بعلت حالت آرام و بی تحرکتان تا حدود ده ساعت ، از برنامه های ورزشی و میهمانی های پر تحرک اجتناب کنید .

 

 

[alert type=”success” title=”توضیحات بیشتر” grey_skin=1 ]اگر مایل هستید در مورد بیهوشی در دندانپزشکی اطلاعات بیشتری داشته باشید روی دکمه آبی زیر کلیک کنید .[/alert]

[cws_button type=rounded size=medium link=/بیهوشی-در-دندانپزشکی/# ]بیهوشی در دندانپزشکی[/cws_button]

 

146 thoughts on “توصیه ی لازم سدیشن در دندان پزشکی

  1. بادرود به جناب آقای دکترمحمدرضاسهرابی میخواستم بدونم خانمی که بخاطر مشکلات بوجودآمده برایش اعتیاد به هرویین وکمی شیشه مصرف میکرده والان نزدیک یک هفته س کنار گذاشته ودرجهت سلامتیش قدم برمیدارد،اکثر دندانهاروکشیده ولی سه چهارتایی پایین قسمت جلویی دندانهایش ازقسمت انتهای دندان به بطرف نوک نزدیک لثه به دندانش دوسه تاش سیاه شده ودردرقسمت پایین دویاسه تایی ریشه وکمی ازدندان خوردشده مانده ودرقسمت بالا یکدندان روکشدارمانده وچندتا ریشه دندان جلو بالا که بسیار اذیت شدتا کشیدن ولی اون یکی دندون جلوخردشده وفقط ریشه مانده که اصلا انقدر میترسه که حدنداره که ازروش سدیشن استفاده کنم،ولی کمی بحد کمی خیلی کوچک اون ریشه دندون بالا که مونده برجستگی چرکی خیلی کم داری ویکی دیگر از دندانهای نیش که ریشه مانده اونم همینطوره وکمی چرکی است،آیا میشه من از این طریق سدیشن انجام دهم،وبجای دندان مصنوعی ،ازمتحرک استفاده کنم،،من با صلاحدید شما هرکاری بهتراست راانجام خواهم داد،ببخشید دکتراز اینکه مجبورشدم وقتتون گرفتم بخاطر توضیحاتم،ببخشید ویک دنیا سپاسگزادم واگرهزینه شم ازچه طریق میتونم اطلاع پیداکنم.نظرتون روی چشمم جای دارد.

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام فیروزه خانم
      تبریک میگم به چنین اراده و توانی که خودش را از چنگ تاریکی رها کرده و مسلما میتونه بقیه راه بازیابی جسم و روحش را طی کنه . برای بررسی شرایط دندانی و ارایه طرج درمان حضور مراجعه کننده همراه با رادیوگرافی کامل لازم و غیر قابل اجتناب میباشد .
      موفق و پایدار باشید

  2. وطنخواه گفت:

    سلام دکتر ببخشید میخواستم بدونم این سدیشن تزریق میشه ویا مثل قرص میمونه /؟؟؟؟؟ واینکه امکانش هست در حین عمل بهوش بیاد مریض یا خیر ؟؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام جناب وطنخواه
      سدیشن با نزریق تدریجی دارو های مجاز مطبی در سرم انجام میشود . این قسمت درمان توسط متخصص بیهوشی انجام می گردد . سدیشن با بیهوشی متفاوت است ولی سطح سدیشن تا پایان درمان یکنواخت است و تا زمان پایان درمان حالت سدیشن ثابت است .
      موفق باشید

  3. انیس عنافجه گفت:

    سلام جناب دکتر ،من برای عصبکشی دندان به پزشک مراجعه کردم متأسفانه اصلا بیحس نمیشه دندونای من پزشک بارها امتحان کرد با داروهای مختلف و حتی قوی تر ولی اصلا بیحسی صورت نگرفت ،من رفع عفونت دندان هم انجام دادم ،دندانم کیست هم نداره

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      سدیشن برای کنترل استرس و فوبیا بسیار موثر است . در کنترل رفلکس گگ هم بسیار عالی جواب می دهد . ولی جایگزین بی حسی نیست . در صورتی که بی حسی موفق دریافت نمی کنید باید دو تا کار را انجام بدهید . اول این که کلینیسین خود را عوض کنید تا شاید با تکنیک دیگری موفق به دریافت بی حسی شوید و در صورت عدم موفقیت به مراکز درمانی مراجعه کنید که بیهوشی عمومی دارند .
      موفق باشید

  4. مهشید عبدالوند گفت:

    سلام
    عرض خسته نباشید دکتر از لرستان مزاحم میشم . من یه دندون داشتم خیلی بد کشیده شده و از ان موقع ترس باعث شده تنگی نفس و فشارم بیوفته . اکثر دندونام هم طول دو سال ریشه مونده میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟
    تشکر

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      جهت کنترل استرس های که فرمودید بهتره با یک مشاور خبره ٰ جلسات درمانی داشته باشید . ضمنا با مراجعه به یک پزشک صبور و البته متبحر و انجام کارهای کوچک و ساده مثل جرمگیری ٰ کم کم بر ترستون غلبه کنید .
      موفق باشید

  5. نسرین رحیمی گفت:

    سلام وقت بخیر آقای دکتر بنده ۳۸ سالمه از ساوه میخواستم خدمتتون عرض کنم ۸ماهه پیش زایمان داشتم بعد از اون فشارخون مقاوم به درمان دارم البته تشخیص پزشک اعصاب سندروم روپوش سفیده الان یک ماهه دندان عقل فک پایینم بشدت اذیت میکنه دکترای اینجا گفتن جراحی بافت سخت وسنگینی میشه کمکم کنید بشدت استرس دارم ممنون

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام سرکار خانم
      شما بهتر است در مرکز بیهوشی کامل درمان خود را انجام دهید .
      موفق و پایدار باشید

  6. زهراامجدیان گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید،من یه مدت که درد دندونم شروع شده ۲۴سالمه وتاحالا دندونپزشکی نرفتم دوتاعصب کشی دارم وسه تاکشیدنی که یکیش همراه باجراحیه ولی به شدت استرس دارم وبه هیچ وجه نتونستم باارامش بشینم وکارموانجام بد،من مشکل قلبی ندارم فقط ضربان قلبم بالاست وخیلی استرسیم به نظرتون بااین وضعیت میتونم بیهوش شم؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      شما میتوانید از مراکزی که بیهوشی کامل ارایه میکنند کمک بگیرید و البته ما بیهوشی نداریم . کاری که ما انجام میدهیم حضور یک متخصص بیهوشی و استفاده از داروهای ارام بخش است . موفق و پایدار باشید

  7. Ftme گفت:

    سلام حالتون خوبه ببخشید ی سوال داشتم من ۱۳ سالمه از بچگی هم خیلی زیاااد میترسیدم از دندونپزشکی و خاطره بد داشتم و هیچوقت حاظر نیستم ک برم دندونپزشکی ی دندون دارم ک چندسال پیش عصب کشی باید میکردم الان رو نمیدونم و دوتا دندون دیگه ک خرابن خاستم ببینم من امکانش هست ک بتونم ک از این روش درمان استفاده کنم؟ و ی سوال دیگه اینکه واسه اینکه دندون ها کج در اومدن و برای صاف کردنشون هم این روش صورت میگیره یا نه؟ میشه یکم توضیح بدید ک چجوریه????????خیلی میترسم

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام دختر یا پسر عزیزم
      اولین کاری که باید انجام بدی مراجعه به مشاور و روانشناسه تا بتونه علت این استرس را پیدا کنه و بهت کمک کنه تا رفع بشه . ولی برای شرایط فعلیت میشه از آرام بخش ها در حین درمان استفاده کرد . لطفا به مطب مراجعه کنید .
      موفق باشید

  8. علیرضا مجلسی گفت:

    دکتر عزیز سلام
    من هیچ ترسی از دندانپزشکی ندارم ولی متاسفانه تحت هیچ شرایطی بی حس نمیشم و تقریبا زیر دست ده تا از همکاراتون نزدیک به سه نوع آمپول با درصد های مختلف به تعداد پنج تزریق در هر جلسه رو انجام دادم و متاسفانه بی حس نشدم میخواستم بدونم آیا این روش برای من مناسب هست یا خیر
    ممنون

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام علیرضا ی عزیز
      سدیشن جایگزین بی حسی نمی گردد و باید تحت بی هوشی عمومی کارهایتان را انجام دهید .
      موفق باشید

  9. ناهید برهانی گفت:

    سلام اقای دکتر من از سمنان هستم و واقعا بخاطر رفلکس شدید نمی تونم به دندونپزشک مراجعه کنم چون هم خودم اذیت میشم هم دکتر. پرس و جو کردم سمنان هم کسی سدیشن انجام نمیده. من تماس گرفتم مطب گفتن شما بیمار از شهرستان قبول نمی کنید و فقط باید تهران باشن. درسته؟؟؟؟ ازتون تمنا دارم اگر امکانش هست قبول کنید من خدمتتون برسم.

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم برهانی
      من افتخار میکنم که در خدمت شما باشم و تا به حال از شهر های مختلف میهن عزیزمان مراجعه کننده داشته ایم . علت این که سعی میکنیم از راه دور پذیرش نداشته باشیم ، مراعات حال مراجعین است . انجام درمان با وجود رفلکس و فوبیا مدت هاست در تمام کشور در حال انجام است . این که ما به وسیله سیستم اطلاع رسانی سایت خدمتگذار شما باشیم از نگاهی میتواند اخلاقی نباشد وقتی امکان دریافت همان خدمات در شهر خودتان وجود دارد . در عین حال اگر واقعا امکان دریافت این خدمات در شهر شما وجود ندارد ، تمام قد به وظیفه حرفه ای خود عمل خواهیم کرد .
      موفق باشید

      1. ناهید برهانی گفت:

        ممنون از لطف و بزرگواریتون من توی سمنان خیلی دنبالش بودم اگه جایی یا دکتری از این متد استفاده می کنه بهش مراجعه کنم اما متاسفانه هیچ کس از این متد استفاده نمی کنه. امکانش هست چون من ی پسر ۵ ماهه دارم ، عکس دندونم رو براتون تلگرام کنم. ببینید و نظرتون رو بگید؟ اینکه اوضاع دندونم چطوره؟ و اینکه توی چند مرحله کارم انجام میشه؟ بازم سپاسگذارم و ازتون خیلی خیلی ممنونم

        1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

          سلام بزرگوار
          برای معاینه تشخیصی حضورتون حتما لازمه

  10. فرشته ویسی فر گفت:

    سلام خسته نباشید خیلی خوشحالم که تونستم شماروپیداکنم چندین ساله دندونام خرابه فوبیا دارم کلن نزدیک مطب دندانپزشکی نمیتونم بشم هم ازتزریق هم دستگاهها وحتی صندلی مخصوص دندانپزشکی همیشه میگفتم کاش بیهوشم کنن دندونام درست کنن چه کشیدنی چه درست شدنی امیدوارم که مشکلم بابیهوشی یاسدیشن حل شودخانمی هستم۵۴ ساله ازاهواز راهنماییم کنید آیا دراهواز همچین امکاناتی هست؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بانوی بزرگوار
      حتما وجود دارد و البته من شناخت کافی ندارم . می توانید از دندانپزشکان گرامی اهواز پرس و جو کنید .
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *