توصیه های لازم

توصیه ی لازم سدیشن در دندان پزشکی

سدیشن در دندان پزشکی

توصیه های لازم برای سدیشن در دندان پزشکی :

سدیشن در دندان پزشکی ، یک خاطره خوشایند خواهد بود و حتی شما را از ترس های آتی دور تر خواهد کرد به شرط آنکه اطلاعات درستی در قبل و بعد درمان داشته باشید و ان ها را انجام دهید . ما در این جا مجموعه اطلاعاتی را برایتان جمع آوری کرده ایم که محصول تجربه و اندوخته همراهی با مراجعین عزیزی است که تعدادشان در کمتر مرکز دندانپزشکی با کلینیک لبخند برتر قابل قیاس است . از اعتماد شما صمیمانه تشکر میکنیم .
بنابر این اگر کاندید این نوع درمان شده اید حتما توصیه های مربوطه را بخوانید .

توصیه های لازم قبل از سدیشن در دندان پزشکی :

  1. قبل از شروع درمان لازم است حضورا معاینه شوید و امکان حضور مستقیم در جلسه درمانی به دلایلی از جمله دوری راه ممکن نیست .
  2. هر گونه سابقه درمانی و پزشکی و حتی مصرف مواد محرک و مخدر در گذشته و حال را اطلاع دهید .
  3. پروتکل درمانی که به شما ارایه می گردد را با دقت بسیار بالا برسی کنید و هر گونه تغییر در تصمیماتتان را ۴۸ ساعت قبل اطلاع دهید تا برنامه درمانی شما و همکاران مجموعه دچار اختلال نگردد .
  4. یک جلسه بیهوشی بصورت نرمال سه ساعت تا سه و نیم ساعت می تواند ادامه یابد و در صورت پایان نیافتن کار درمانی نمی توانیم زمان سدیشن را اضافه کنیم و لازم است ادامه درمان ها به جلسه دیگری موکول گردد .
  5. بهتر است ۵ ساعت قبل از شروع درمان غذای سنگین میل نکنید ولی بهتر است دو ساعت قبل از حضور و با رعایت ملاحظات پزشکی شخصیتان یک میان وعده مقوی و کم حجم میل کنید . ( مثل شیر و عسل و یا نسکافه و خرما ) .
  6. حتما و حتما و حتما و حتما لازم است یکی از نزدیکان خود را همراه بیاورید تا درصورت اجبار به تغییرات احتمالی و غیر قابل پیش بینی بتواند جای شما تصمیم بگیرد .
  7. در نظر داشته باشید هماهنگی با متخصص بیهوشی و تیم درمانی به هماهنگی نیاز دارد پس صبوری بیشتری لازم است .

 

توصیه های لازم بعد از سدیشن در دندان پزشکی :

  1. بعد از پایان درمان ، متخصص بیهوشی تا بازیابی هوشیاری مجدد کنار شما خواهد ماند ولی شما تا سه یا چهار ساعت به صد در صد هوشیاری نخواهید رسید بنابر این نباید رانندگی کنید و نباید آشپزی کنید و نباید کارهای حساس انجام دهید .
  2. ندرتا بعد از سدیشن حالت تهوع و خارش پوست مشاهده میگردد . این موارد و ماکزیمم تا چهار ساعت بر طرف می گردد .
  3. بعلت حالت آرام و بی تحرکتان تا حدود ده ساعت ، از برنامه های ورزشی و میهمانی های پر تحرک اجتناب کنید .

 

 

[alert type=”success” title=”توضیحات بیشتر” grey_skin=1 ]اگر مایل هستید در مورد بیهوشی در دندانپزشکی اطلاعات بیشتری داشته باشید روی دکمه آبی زیر کلیک کنید .[/alert]

[cws_button type=rounded size=medium link=/بیهوشی-در-دندانپزشکی/# ]بیهوشی در دندانپزشکی[/cws_button]

 

146 thoughts on “توصیه ی لازم سدیشن در دندان پزشکی

  1. عصمت حسینی گفت:

    سلام آقای دکتر سهرابی
    خانم ۵۱ ساله هستم قریب به ۲۰ سال است که از دندانپزشکی قسمت عصب کشی و پر کردن خیلی خیلی میترسم. از بچگی از دندانپزشکی نمیترسیدم دندانهای خرابی دارم و یک هفته درد شدید دارم امروز رفتم بیمارستان میلاد گفتن اینترنتی وقت بگیر که هنوز موفق نشدم.
    آیا روش سدیشن برای من که موقع عصب کشی میترسم و درد دارم پاسخگو است منو راهنمایی کنید خیلی مستأضل شدم.

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام سرکار خانم
      سدیشن امکان کنترل فوبیا را دارد .
      موفق باشید

  2. Msmhnrz گفت:

    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر سدیشن برای بچه ی زیر دو سال رو پیشنهاد میکنین؟ممکنه خطر جانی داشته باشه(به علت عدم کنترل ضربان قلب و اکسیژن)

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بر شما مادر محترم
      من هیچ تبحری در مورد دندانپزشکی اطفال ندارم و در مورد سدیشن اطفال نیز اطلاعات ندارم .
      موفق باشید

  3. مهربان بانو گفت:

    سلام خسته نباشید…برای عصب کشی ۳ دندان امکان بیهوشی در یک جلسه هست؟هزینه ها چقدر است؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام
      برای این که زمان لازم تخمین زده شود ، نیاز به معاینه همراه با عکس است .
      موفق باشید

  4. ناشناس گفت:

    سلام آقای دکتر خدا قوت خانمی ۴۰ساله هستم مشکل فشار خون بالا دارم وبلافاصله وقتی استرس میگیرم فشارم بالا می‌ره انحراف بینی هم دارموقتی پزشک روی دندونم کار می‌کنه اصلا نمیتونم نفس بکشم هم بر اثر استرس وهم فشار بالا واینکه معمولا از دهان نفس میکشم ممنون میشم راهنماییم کنید که روش سدیشن مناسب هست برا من یانه

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام
      درمان سدیشن برای شما مناسب نیست .
      موفق باشید

  5. سید محمد مصطفوی پور گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه مسواک میزنم و رعایت میکنم ولی ۴ تا از دندون هام نیاز به عصب کشی دارند من بسیار از دندان پزشکی میترسم به طوری که وارد دندان پزشکی میشوم گریه ام میگیرد نظر من به دندان پزشکی درخواب است نظر شما چیست؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      سدیشن برای کنترل فوبیا بسیار عالی است

  6. کفایت خلیلاوی گفت:

    سلام اقای دکتر من ۳۲ ساله از اهواز هستمددر سن ۱۸تا۲۰ سالگی کار دندان بسیار انجام دادم ولی متاسفانه چند سال اخیر با مشکل استرس رو بهررو شدم بدلیل اینکه هنگام تراش دندان نا خوداگاه درد رو حس میکنم وجیغ میکشم و بادچند بار تزریق بی حسی دندونم بی حس نمیشود بنظر شما دلیل اندچیست و چکار باید بکنم هنگام کشیدندمشکل ندارم فقط عصب کشی با تشکر فراوان

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار به نظر می رسد که شما فوبیا دارید . فوبیا یک ترس غیر منطقی است که در بسیاری از موارد با مراجعه به متخصصین روانپزشکی قابل درمان است .
      موفق باشید

  7. سید حبیب اله افخمی گفت:

    سلام
    دکتر من میخواستم اول بدونم که مطب شما کجاست و اگه میشه شمارشو بدید،من ساکن مشهدم و دنبال همین سدیشنم،اگه عوارض نداره انجام بدم..من دو تا عصب کشی دارم،یک ترمیم یک کشیدنی همه رو با هم میخوام درست کنم،متاسفانه بهحسی دیگه کم اثر میکنه و میخوام سدیشن کنم تا راحت باشم،اگه کس حاذقی تو مشهد سراغ دارین بگین..شمارشم بدین(واس سدیشن کردن)

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام جناب افخمی
      سدیشن راه کمک کننده ای برای بی حسی است ولی جایگزین آن نیست . مشهد مهد دندانپزشکان حاذق است ولی من شناختی ندارم و باید با جستجو در کلینیک های که اطاق عمل دارند ، جویای مرکز دندانپزشکی بشوید .
      موفق باشید

  8. طلا ،ت ق گفت:

    سلام اقای دکتر خسته نباشید ،من چطور میتونم از هزینه هر جلسه سدیشن و کشیدن دندون عقل بدون جراحی با خبر بشم؟ و اینکه ایا تو یک جلسه سدیشن میشه هر چهار تا عقل رو با هم کشید ؟ دو تا دندون عقل بالا وپایین در یک سمت رو شنیدم که میکشن در یک جلسه اما هر چهار تاشو نه . ممنون میشم جوابمو بدین

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      جهت اطلاع از مواردی که فرمودید لازم ست حضورا مراجعه فرموده و معتینه شوید . موفق باشید

  9. شریفی گفت:

    سلام علیکم و خدا قوت
    من دو بار در زندگی مجبور شدم برم دندان پزشکی که هر دو بار تجربه وحشتناکی بود… هم خودم اذیت شدم هم دکتر رو اذیت کردم و حتی یکی از عزیزان گفتن شما دیگه دندون پزشکی نیا… متاسفانه اصلا نمی تونم جلوی تهوع و عرق کردن خودمو بگیرم… دست خودم نیست متاسفانه.. ۳۸ سالمه .. تا امروز فکر میکردم فقط خودم اینجورم! که متوجه شدم این مشکل افراد دیگری هم هست… با توجه به اینکه همزمان سه دندانم خرابه و باعث سردردهای شدید شده .. خواستم بپرسم آیا در شهر اهواز انجام چنین خدماتی وجود داره؟ و آیا واقعا بدون بیهوشی می تونم اینبار بدون تهوع ترمیم کنم دندونامو؟ میترسم باز همون حرکات نخواسته رو انجام بدم .. دیگه روم نمیشه واقعا.. جوریه که حاضرم کل دندونامو از دست بدم اما اونجوری نشم اما چه کنم که درد امان نمیده. بارها در خونه تمرین کردم و مثلا آب گذاشتم دهنم و دهنمو باز کردم ولی باز هم تهوع میگیرم . ممنون که پاسخگو هستین. خدا حفظتون کنه

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام جناب شریفی
      اصلا نباید بابت یک رفلکس که در اختیار شما نیست خودتون را سرزنش کنید . شما به اینگونه آفریده شده اید و مسلما در مقام انسانیت شاهکار خلقت هستید . من در مورد مراکز درمانی در اهواز اطلاع ندارم ولی اطمینان دارم که دی کلینیک های که اطاق عمل دارند و تجهیزات دندانپزشکی دارند می توانند به شما خدمات لازم را بدهند .
      موفق باشید

  10. سلام آقای دکتر خسته نباشید .توی یکی از پاسخ ها خوندم که این روش بیهوشی نیست و فقط آرامبخشه . بعنی شخص در طی درمان بیدار هست و فقط حالت ریلکسی بهش دست میده؟ یا مثل اندوسکوپی یه خواب و بیهوشی کوتاه هست؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام مرجان خانم
      اشاره کاملا درستی دارید . سدیشن همان روشی است که در اندوسکوپی هم رایج است .
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *