زیبایی

قیمت ونیر کامپوزیت

قیمت ونیر کامپوزیت

علت تفاوت در قیمت ونیر کامپوزیت :

اگر به چند دندانپزشک معتمد مراجعه نمودید و تفاوت قیمت یک کار یکسان شما را سر در گم کرده است با دقت این مطلب را مطالعه فرمایید . مسلم است که شما حق دارید که بهترین خدمات دندانپزشکی را با کمترین هزینه داشته باشید . ما سعی خواهیم کرد تا بعضی عوامل تاثیر گذار در قیمت ها را در حوزه دهان و دندان و بخصوص در مورد قیمت ونیر کامپوزیت را برایتان بازگو کنیم . لطفا صبور باشید و با دقت بخوانید .

مجددا تاکید میکنم ما فقط میتوانیم بعضی از این عوامل را توضیح دهیم و اشراف بر تمامی عوامل نداریم .

بعنوان مثال در مورد قیمت ونیر کامپوزیت صحبت می کنیم . در زمان نگارش این مقاله قیمت ونیر کامپوزیت در تهران از واحدی (هر دندان) ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان را رصد کردیم . بسیاری از مراجعین در مورد این اختلاف از دندانپزشک خود سوال می کنند .

قبل از این که به دلایل این اختلاف بپردازیم توجه شما را به این نکته مهم جلب میکنم که هرگز بر این باور نیستیم که قیمت تعیین کننده کیفیت است ولی میتوان این نکته ظریف را مد نظر داشت که “کار با کیفیت” در تعیین قیمت موثر است .

  • مواد و تجهیزات

    : یکی از مواردی که بیشترین مانور ذهنی را برای شما دارد مواد مورد استفاده در هنگام درمان شماست . این نگاه شما کاملا درست است ولی کامل نیست .

مواد و متریال مصرفی در درمان شما ( قیمت ونیر کامپوزیت ) بار مالی برای دندانپزشکتان دارد ولی در بالاترین شرایط تفاوت بسیار چشمگیری برای هزینه انتهایی شما ایجاد نخواهد کرد . ولی ! ولی! ولی! این نکته مکمل را هم نمی توان از این چرخه جدا نمود که انتخاب ماده و متریال برتر ابزار برتر می طلبد و نگهداری برتر می طلبد و هزینه های اضافه ای را بر مطب تحمیل میکند که در یک حساب سر انگشتی میتوان دید که مواد و تجهیزات یک مطب در تعیین هزینه های پرداختی نهایی بیمار وزنه بسیار موثری است .

  • موقعیت جغرافیایی مطب

    : یکی از هزینه های پنهان هر مطبی مربوط به سرمایه گذاری مکانی آن است . مطبی با اجاره بها یا قیمت پایه x نسبت به همان مطب با اجاره بها و یا قیمت پایه ۲x دارای هزینه نصف در تامین مکان درمان است . مسلما این مطلب در تعیین شارژ درمان موثر خواهد بود ولی میزان این تاثیر گذاری کمتر از ۵ درصد است و انهم بخاطر رقابتی بودن خدمات است . بنایر این جغرافیای محل درمان در کارهای تخصصی کم اثر می باشد .

 

  • سابقه و تجربه و تخصص درمانگر: در هنگام خرید تابلوی نقاشی فلان نقاش معروف به ندرت به برند رنگ های استفاده شده و یا گالری که آن را حراج کرده توجه داریم . مسلما دندانپزشکی و هنر دستان طبیب شما نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود .

 

  • هزینه های آموزشی : خاطرم هست یکی از اساتید به نام در مورد هزینه های دوره های آموزشی که مرتب شرکت میکنند صحبت نمودند و برای من بسیار زیاد بود . این آموزش ها کیفیت درمان و خدمات مطب را بالا خواهد برد و ضمنا هزینه های ایستای مطب را در نقاط برتر زیاد خواهد کرد و باعث افزایش هزینه های درمانی خواهد شد.

احتمالا این توضیحات برای شما کمک کننده بوده تا بتوانید “فقط “قیمت ها را معیار انصاف و حتی کیفیت درمان دندانپزشک خود ندانید و به نظر میرسد عوامل تعین قیمت ونیر کامپوزیت و حتی تمامی خدمات دندانپزشکی بسیار پیچیده و غیر قابل نگاه کردن یکسویه است.

[alert type=”success” title=”بیشتر بدانید” grey_skin=1 ]برای مطالعه مقالات مرتبط با این موضوع روی دکمه های آبی کلیک کنید .[/alert]

[cws_button type=rounded size=small link=/مشاوره-زیبایی/# ]مشاوره زیبایی[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/خدمات-ما/آنالیز-لبخند-زیبا/# ]آنالیز لبخند زیبا[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/خدمات-ما/لامینیت-چیست/# ]لامینیت[/cws_button]


[cws_button type=rounded size=small link=/ونیر-کامپوزیت-چیست-؟/# ]ونیر کامپوزیت چیست؟[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/کامپوزیت-ونیر-دایرکت/# ]دایرکت کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=default size=small link=/کامپوزیت-دندان/# ]کامپوزیت دندان[/cws_button]


[cws_button type=rounded size=small link=/ونیر-کامپوزیت/# ]ونیر کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/مقایسه-ونیر-کامپوزیت-با-ونیر-پرسلن/# ]مقایسه سرامیک و کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/اصلاح-طرح-لبخند/# ]اصلاح طرح لبخند[/cws_button]


[cws_button type=default size=small link=/انواع-لبخند/# ]انواع لبخند[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/زیبایی-در-صورت/# ]زیبایی در صورت[/cws_button] [cws_button type=default size=small link=/آیا-ونیر-کامپوزیت-درد-دارد-؟/# ]آیا ونیر کامپوزیت درد دارد ؟[/cws_button]

173 thoughts on “قیمت ونیر کامپوزیت

  1. میلاد گفت:

    سلام دندان های جلو شکسته بودن ترمیم کردم میتوانم اون ارو کامبوزیت کنم ؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام اقا میلاد .
      ونیر کامپوزیت در دندان ترمیم شده منع نشده است . البته در بعضی کیس های خاص محدودیت داریم .
      موفق باشید

  2. غریبی گفت:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید میخواستم بدونم کامپوزیت آی پی اس چجوره ؟خوبه ،بعضیا میگن کامپوزیت نانو سرامیک انجام بده برای همین ذهنم درگیر،هزینه هر واحد چقده؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      انتخاب نوع مواد یک درمان یک مبحث کاملا تخصصی است . این انتخاب به عهده یک دندانپزشک آگاه و آشنا به مواد دندانی است . این که فلان ماده بهترین است ، یا محصول نا آشنایی با مواد دندانی است یا یک شیوه بازار یابی نا درست . سوال درست به این گونه خواهد بود : برای شرایط دهانی من و شرایط دندانی من و رنگ مورد علاقه من و رنگ موجود دندان های من و سن من و جنسیت من و انتظار من از طول درمان و ……. کدام کامپوزیت یا ماده ترمیمی بهترین است ؟
      برای این که بهتر با این مطلب ارتباط بر قرار کنید این مثال را میزنم
      طلا ماده ای گران و ارزشمند است و برای ترمیم یک دندان دارای تطابق بی نظیر و اید ه ال است اما مه رنگ دندان نیست . بنابر این اصلا گزینه مناسبی برای ترمیم دندان قدامی شما در شرایط فعلی نیست . هر کدام از این کامپوزیت ها خواص اختصاصی خود را دارند و برای یک کیس خاص بهترین هستند و برای کیس دیگری بدترین هستند . شما دندانپزشک کار بلد را انتخاب کنید . و رنگ مورد علاقه خود را ارایه کنید . انتخاب برند و زیر شاخه های ان را به دندانپزشکتان واگذار کنید .
      موفق باشید

  3. ناشناس گفت:

    سلام خوب هستین ببخشین میگم ک کاموزیتم همونجوری عین دندون واقعی باید مرتب بهش رسیدگی شه

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      کامپوزیت و یا هر درمان دیگری نیاز به مراقبت بیشتر از یک دندان طبیعی دارد . هر امکاناتی نیاز به مراقب های خاص خود را دارد . شما وقتی ماشین می خرید باید برایش پارکینگ تهیه کنید و سرویس ببرید و ……. و کلی مراقبت بیشتر از زمان نداشتنش را انجام دهید .
      درمان های زیبایی هم همینطور هستند .
      موفق باشید

  4. بهار گفت:

    باسلام خدمت شما
    من دو سه سال پیش ارتودنسی کردم الان حدود یکسالی هست که دو دندان جلویی فک بالا مشکل پیدا کرده به این شکل که یکی از این دندان هام به سمت جلو اومده و باعث شده دندان های جلویی کوتاه بلند به نظر برسن این رو هم بگم من به خاطر یکی از دندان هام که بالای لثه دراومده بود و فاصله ی بین دو دندان جلویی ارتودنسی کردم
    به نظرتون میتوم کامپوزیت انجام بدم ؟؟؟
    چند واحد نیازه ؟؟ میشه بگین حدود قیمت چقدر میشه؟؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      برای پاسخ به این سوالات نیاز به طرح درمان نسبتا دقبق وجود دارد . بهتر است بصورت حضوری با شما صحبت و از نزدیک شرایط را ببینم .
      موفق باشید

  5. ماهور گفت:

    سلام وقت بخیر….دکتر می خواستم بدونم قیمت روکش موقت چقدره؟ ممنونم

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      قیمت روکش موقت ؟؟؟ متوجه نشدم
      ما در ونیر کامپوزیت ها روکش موقت نداریم !!

  6. سلام اقای دکتر خسته نباشید….من یک ماهه کامپوزیت ونیر انجام دادم…قصدم ترک سیگار بود ولی خیلی مشکله…راه حلی هست که کمترین تاثییر رو داشته باشه؟؟؟خیلی ناراحتم که هم دندونام دوباره خراب بشن هج تغییر رنگ بدن….بعداز سیگار بلافاصله مسواک و نخ دندون استفاده میکنم….دیگه چیکار میشه کرد….لطفا

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم نگار
      تعداد افرادی که برای حفظ شاین و زیبایی دندان هاشون ، عادت های مخربی مانند سیگار را ترک کردن می کنند قابل توجه است . امیدوارم با همین نگاه قشنگ ، این عادت را ترک کنید . زیبایی لبخند شما در هر شرایطی تحت تاثیر رنگ سیگار کم رنگ تر خواهد شد . به هر حال با رعایت بهراشت مناسب که به آن اشاره نمودید و مسواک زدن بعد از هر سیگار کشیدنی ، شاهد کاهش اثرات مخرب خواهید بود . به هیچ عنوان سراغ خمیر دندان های سفید کننده نروید .
      موفق باشید

  7. زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر.من دندون هام رو ارتودنسی کردم،حدود دو ماهه،الآن دو تا از دندون های پیش فک پایینم مقداری کوتاه شدن،انگار که شکستن،چه راهی برای ترمیمش وجود داره؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام زهرا خانم .
      همانطور که خودنونم اشاره کردید ، ترمیم بهترین شیوه است .
      موفق باشید

  8. پژمان امیری گفت:

    سلام خسته نباشید من سوالم اینه دندون های فک بالام یه ۲یا۳تاش کج هستن میشه کامپوزیت ونیر کنم یا باید ارتودنسی کنم؟ ممنون

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      ونیر کامپوزیت جایگزین ارتودنسی نخواهد بود . در موارد بسیار جزیی میتوان به صورت موازی از آن استفاده نمود . برای بررسی این امکان معاینه حضوری لازم است .
      موفق باشید

  9. مهسا گفت:

    سلا ببخشید من دو تا دندان جلوییم در ردیف بالا یکم روی هم قرار داره و من اینو دوس ندارم.ایا کامپوزیت روش مناسبیه برای اینکه دندونام ردیف بشه؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم مهسا
      این کلمه ٰ”یکم ” باید بررسی و آنالیز شود . کلا ارتودنسی جایگزینی به نام ونیر ندارد ولی گاهی کرادینگ های بسیار جزیی را میتوان با آن درمان کرد . درمان به هم ریختگی های متوسط تا زیاد که اتفاقا در فضای مجازی به شدت تبلیغ می گردد فاقد بیس علمی است و عواقب ناخوشایندی در دراز مدت خواهد داشت .
      موفق باشید

  10. زهرا ترکمانی گفت:

    سلام اقای دکتر ببخشید من دندونام زیاد سفید نیستن و اینکه دندونای فک بالا و پایینم چپ و رست و کج شده فک بالاییمم جلو تر از فک پایینی ب نظرتون باید کامپوزیت کنم یا ارتدنسی ؟؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      این دو درمان مکمل هم هستند ولی جایگزین هم نخواهند شد . لطفا برای بررسی و پاسخ دقیق حضورا مراجعه کنید .
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *