زیبایی

قیمت ونیر کامپوزیت

قیمت ونیر کامپوزیت

علت تفاوت در قیمت ونیر کامپوزیت :

اگر به چند دندانپزشک معتمد مراجعه نمودید و تفاوت قیمت یک کار یکسان شما را سر در گم کرده است با دقت این مطلب را مطالعه فرمایید . مسلم است که شما حق دارید که بهترین خدمات دندانپزشکی را با کمترین هزینه داشته باشید . ما سعی خواهیم کرد تا بعضی عوامل تاثیر گذار در قیمت ها را در حوزه دهان و دندان و بخصوص در مورد قیمت ونیر کامپوزیت را برایتان بازگو کنیم . لطفا صبور باشید و با دقت بخوانید .

مجددا تاکید میکنم ما فقط میتوانیم بعضی از این عوامل را توضیح دهیم و اشراف بر تمامی عوامل نداریم .

بعنوان مثال در مورد قیمت ونیر کامپوزیت صحبت می کنیم . در زمان نگارش این مقاله قیمت ونیر کامپوزیت در تهران از واحدی (هر دندان) ۴۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان را رصد کردیم . بسیاری از مراجعین در مورد این اختلاف از دندانپزشک خود سوال می کنند .

قبل از این که به دلایل این اختلاف بپردازیم توجه شما را به این نکته مهم جلب میکنم که هرگز بر این باور نیستیم که قیمت تعیین کننده کیفیت است ولی میتوان این نکته ظریف را مد نظر داشت که “کار با کیفیت” در تعیین قیمت موثر است .

  • مواد و تجهیزات

    : یکی از مواردی که بیشترین مانور ذهنی را برای شما دارد مواد مورد استفاده در هنگام درمان شماست . این نگاه شما کاملا درست است ولی کامل نیست .

مواد و متریال مصرفی در درمان شما ( قیمت ونیر کامپوزیت ) بار مالی برای دندانپزشکتان دارد ولی در بالاترین شرایط تفاوت بسیار چشمگیری برای هزینه انتهایی شما ایجاد نخواهد کرد . ولی ! ولی! ولی! این نکته مکمل را هم نمی توان از این چرخه جدا نمود که انتخاب ماده و متریال برتر ابزار برتر می طلبد و نگهداری برتر می طلبد و هزینه های اضافه ای را بر مطب تحمیل میکند که در یک حساب سر انگشتی میتوان دید که مواد و تجهیزات یک مطب در تعیین هزینه های پرداختی نهایی بیمار وزنه بسیار موثری است .

  • موقعیت جغرافیایی مطب

    : یکی از هزینه های پنهان هر مطبی مربوط به سرمایه گذاری مکانی آن است . مطبی با اجاره بها یا قیمت پایه x نسبت به همان مطب با اجاره بها و یا قیمت پایه ۲x دارای هزینه نصف در تامین مکان درمان است . مسلما این مطلب در تعیین شارژ درمان موثر خواهد بود ولی میزان این تاثیر گذاری کمتر از ۵ درصد است و انهم بخاطر رقابتی بودن خدمات است . بنایر این جغرافیای محل درمان در کارهای تخصصی کم اثر می باشد .

 

  • سابقه و تجربه و تخصص درمانگر: در هنگام خرید تابلوی نقاشی فلان نقاش معروف به ندرت به برند رنگ های استفاده شده و یا گالری که آن را حراج کرده توجه داریم . مسلما دندانپزشکی و هنر دستان طبیب شما نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود .

 

  • هزینه های آموزشی : خاطرم هست یکی از اساتید به نام در مورد هزینه های دوره های آموزشی که مرتب شرکت میکنند صحبت نمودند و برای من بسیار زیاد بود . این آموزش ها کیفیت درمان و خدمات مطب را بالا خواهد برد و ضمنا هزینه های ایستای مطب را در نقاط برتر زیاد خواهد کرد و باعث افزایش هزینه های درمانی خواهد شد.

احتمالا این توضیحات برای شما کمک کننده بوده تا بتوانید “فقط “قیمت ها را معیار انصاف و حتی کیفیت درمان دندانپزشک خود ندانید و به نظر میرسد عوامل تعین قیمت ونیر کامپوزیت و حتی تمامی خدمات دندانپزشکی بسیار پیچیده و غیر قابل نگاه کردن یکسویه است.

[alert type=”success” title=”بیشتر بدانید” grey_skin=1 ]برای مطالعه مقالات مرتبط با این موضوع روی دکمه های آبی کلیک کنید .[/alert]

[cws_button type=rounded size=small link=/مشاوره-زیبایی/# ]مشاوره زیبایی[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/خدمات-ما/آنالیز-لبخند-زیبا/# ]آنالیز لبخند زیبا[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/خدمات-ما/لامینیت-چیست/# ]لامینیت[/cws_button]


[cws_button type=rounded size=small link=/ونیر-کامپوزیت-چیست-؟/# ]ونیر کامپوزیت چیست؟[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/کامپوزیت-ونیر-دایرکت/# ]دایرکت کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=default size=small link=/کامپوزیت-دندان/# ]کامپوزیت دندان[/cws_button]


[cws_button type=rounded size=small link=/ونیر-کامپوزیت/# ]ونیر کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/مقایسه-ونیر-کامپوزیت-با-ونیر-پرسلن/# ]مقایسه سرامیک و کامپوزیت[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/اصلاح-طرح-لبخند/# ]اصلاح طرح لبخند[/cws_button]


[cws_button type=default size=small link=/انواع-لبخند/# ]انواع لبخند[/cws_button] [cws_button type=rounded size=small link=/زیبایی-در-صورت/# ]زیبایی در صورت[/cws_button] [cws_button type=default size=small link=/آیا-ونیر-کامپوزیت-درد-دارد-؟/# ]آیا ونیر کامپوزیت درد دارد ؟[/cws_button]

173 thoughts on “قیمت ونیر کامپوزیت

  1. سوری گفت:

    سلام وقت به خیر
    پسر من ۸سالشه دو تا از دندونای جلوش براثر ضربه شکسته؛دکتر به من گفته از روش کامپزیت درمان می کنه خواستم بپرسم کامپوزیت ونیر فرقش با کامپوزیت چیه؟اصلا فرقی داره؟اگه جواب مثبته کدومش بهتره؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم سوری
      کامپوزیت یک ماده ای مرکب است که در دندانپزشکی هم مورد استفاده قرار می گیرد . ونیر کامپوزیت به معنی پوشاندن کامل سطح بیرونی دندان و ترمیم کامپوزیت به معنی اصلاح ناحیه آسیب دیده می باشد .
      موفق باشید

    2. ستایش بیات گفت:

      سلام آقای دکتر ۱۸ سالمه به نظر شما ونیرکامپوزیت بهتره یا لمینت برای زیبایی دوتا دندان جلو فک بالام هم از هم فاصله دارن ممنون اگر پاسخگو باشین

      1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

        سلام خانم ستایش
        برای تعیین متریال دندان نیاز به معاینات دقیق حضوری داریم . هر کدام از این روش ها ؛ مزایا و معایب خودش را دارد .
        موفق باشید

  2. fatemeh گفت:

    سلام اقای دکتر من فک بالام دندان هایش فاصله دارند هر چی با مامانم برای ارتودنسی صحبت کردم مخالفت میکنه و میگه بدتر میشه دندان هایت و عوارض داره به نظر شما به مادرم چی بگم تا قانع بشه که عوارضی نداره

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام فاطمه خانم
      بهتره به جای سعی در قانع کردن ایشون ، نظر دندانپزشکتون را معیار قرار بدین و اگر با شما هم نظر باشه ، قطعا مادرتون قانع خواهد شد .
      موفق باشید

  3. پویا خسروی گفت:

    سلام آقای دکتر وقت بخیر
    جنس دندان های من متاسفانه بد هست و با این ک مرتب رسیدگی میکنم باز خیلی زود خراب میشه الان چندتا از دندانهای آسیابم رو پر کردم ولی روکش نکردم
    بنظر شما بهترین درمان چیه؟
    که بیش از این پوسیدگی دندان پیدا نکنم؟ونیر کامپوزیت یا چیز دیگر؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام پویا جان
      کامپوزیت ونیر توان جلوگیری از پوسیدگی را ندارد . شما برای داشتن دندان های سالم لازم است سه شرط را رعایت کنی . ۱٫ نخ دندان مستمر ۲٫ مسواک زدن ۳٫ مراجعات منظم
      موفق باشید

  4. Edris گفت:

    ببخشید اقای دکتر من میخام که همه دندونای دخترمو کامپوزیت کنم اگه ازمارک المانیش استفاده شه خوبه بنظرتون قیمتش چجوریاست؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      درود بر شما
      به نظر من کامپوزیت های ساخت آلمان ، جزو برترین برند های کامپوزیت می باشند . البته لازم است که مسایل به صورت پزشکی بررسی شود . صرف برند بهتر بودن نمی تواند دلیل قطعی برای یک انتخاب باشد .
      موفق باشید

  5. رستمی گفت:

    سلام خسته نباشین دندون های مادر من همشون پرشدن و چند تاشونم افتاده از کناری ها میخواستم بدونم میشه کامپوزیت کرد . ممنون

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام جناب رستمی
      برای بررسی امکان ونیر کامپوزیت نیاز به معاینه دقیق حضوری داریم . البته اگر بهداشت متعادل نباشد ، حرکت به سمت درمان های زیبایی با شکست مواجه خواهد شد .
      موفق باشید

  6. میرزایی. فرشته گفت:

    سلام آقای دکتر سهرابی، خسته نباشین، اجازه میدهید عکس دندانهام رو براتون ارسال کنم که برای زیبا شدنش بفرماییدچه درمانی بهتراست؟چون اندازه دندانهای بالا و پایین خیلی باهم فرق دارن و به همین دلیل مایلم اندازه دندانهای فک بالا و پایین باهم هماهنگی داشته باشد. ضمن اینکه در فک بالا دو دندان جلویی پرشده هست از قسمت وسط و در فک پایین ۵ تا دندان وسطی کامل دارم و دو طرف چپ و راست هر طرف سه روکش بریج هست. درضمن دندانهای پایینی م روی دندانهای بالایی قرار میگیرد. من۶۲ سال دارم وامکان جراحی فک و ارتودنسی را ندارم. باتشکر از این که وقت میذارین.

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام سرکار خانم
      با توجه به توضیحاتی که درباره موقعیت فک پایین نسبت به دندان های فک بالا دادید ، امکان درمان های زیبایی بدون ارتودنسی وجود ندارد .
      موفق باشید

  7. حسین گفت:

    سلام اقای دکتر شماره تلفن ندارید تا عکس دندونام بفرستم که نظر یدید اونارو کامپوزیت کنم یا ارتودنسی با تشکر

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام حسین آقا
      میتونید به موبایل مطب ارسال کنید
      ۰۹۱۹۱۰۰۰۵۳۳

  8. آتوسا گفت:

    سلام. واتساپ یا تلگرام دارین تا عکس دندونام رو بفرستم ببینید با کامپوزیت قابل درست شدنه یا نه؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      بله به شماره موبایل ۰۹۱۹۱۰۰۰۵۳۳ ارسال کنید .

  9. مهدیار جعفری گفت:

    سلام اقای دکتر من یکی از دندون های جلویی فک بالام به خاطر ورزش و رسیدگی نکردن قسمتیش شکسته و به مرور داخلش سیاه شده یکم میشه با کامپوزیت درستش کرد؟؟؟
    واینکه جنتا از دندون هام جلو و عقب تر و کج تر نسبت به بقیه دندونام هستش میشه بدون ارتودنسی و فقط با ونیر کامپوزیت یا کلا کامپوزیت درستشون گرد به خدا به خاطر شکستگی و حالت بد دندون هام روم نمیشه بخندم

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام مهدیار عزیز
      مواردی که پرسیده شده بدون معاینه دقیق قابل پاسخ گویی نیست .
      موفق باشید .

  10. دنیا افشار گفت:

    سلام و وقت بخیر اقای دکتر من دندان دومم از وسط در اثر ضربه شکسته و بالا رفته که پرش کردم قبل از کامپوزیت میشه فقط با جراحی و بدون ارتودنسی یا روش های دیگه این یک دندان و پایین اورد؟؟؟؟ و بعد برای کامپوزیت مشکلی پیدا نمیکنه؟؟؟؟؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم دنیا
      متوجه سوالتون نشدم . اگر ممکنه عکس دندان را برایم ارسال کنید تا ببینم بدون معاینه امکان راهنمایی وجود دارد .
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *