توصیه های لازم

توصیه های لازم بعد از لمینیت (ونیر کامپوزیت)

اصلاح خط لبخند

نکات ضروری بعداز انجام لمینیت کامپوزیت یا ونیر کامپوزیت:

  • در بعضی از منابع توصیه های در مورد استفاده نکردن از مواد و خوراکی های رنگی در ساعت های اولیه درمان وجود دارد. بنابراین پیشنهاد میکنیم ازخوردن ترکیبات غذایی رنگی تا۴۸ ساعت خودداری شود .(چای پررنگ،نوشابه،قهوه،سس،نسکافه و…)
  • درمان های زیبایی در دندانپزشکی ،درمان های لوکس و مدرن به حساب می آیند. همانگونه که در هنگام خرید و یا به اختیار گرفتن وسایل لوکس و مدرن از آنها بصورت ویژه ای مراقب میکنید ، از کامپوزیت های زیبا و درخشنده تان هم بصورت ویژه نگهداری کنید. مراقبت های ویژه شما(از کلیه درمان های دندانپزشکی زیبایی) این است: بدون استثنائ نخ دندان بزنید و مسواکتان را هیچ وقت فراموش نکنید و خیلی بهتر است از دهان شویهای ضد پلاک میکروبی (مثل دهان شویه ایرشا ضد پلاک سبزرنگ)که ازچسبیدن پلاک میکروبی به سطح دندان ها جلوگیری میکنند استفاده کنید.
  • تجربه شخصی نگارنده در مورد کسانی که درمان ونیر کامپوزیت انجام داده اند نشان میدهد که بسیاری از مراجعین، متعهد به حضور در جلسه پالیش بعد درمان نمی باشند و آن را غیر لازم می دانند. این جلسه را جدی بگیرید.مطمئن باشید ضرری!!ندارد.
  • در مواردی که با طراحی خط لبخند تغییراتی در طول دندان ها و یا رنگ دندان ها و شاید ابعاد و ……..ایجاد شده و تمایل دارید در این تغییرات کمی بیشتر به سلیقه شما نزدیک شویم، یادتان باشد : ما با هم توافقی داشتیم.
    یادتان هست! بله در جلسه مشاوره زیبایی یک قرار مهم گذاشتیم. یک بار دیگر آن را بصورت خلاصه یادآوری میکنیم.
    اگر دوست دارید به هر دلیلی تغییراتی در شکل و طرح دندانتان ایجاد شود باید ده روز صبر کنید.
  • اگر برای نوش جان کردن میوه های مثل هلو که دارای هسته های مضرس و خشن است تمایل دارید که آنها را گاز بزنید کمی مراقب دندان هایتان باشید. این هسته ها دندان های طبیعی زیادی را شکسته اند و مسلما می توانند لمینیت دندانهای شما را بشکنند.
  • انجام پالیش های سالیانه هر چند به زیبایی و در خشندگی کامپوزیت ها کمک میکند ولی الزام تکنیکی ندارد. فقط نکاتی را در مورد پالیش های ثانویه ذکر می نماییم.
    الف: جلسه اول پالیش که حداقل با فاصله ده روزه صورت میگیرد لازم ، مفید و رایگان است.
    ب: در صورت تمایل برای پالیش های مناسبتی مثل میهمانی ها و …. هر چند به نظر نگارنده واقعا تاثیر و لزومی ندارد ولی در صورت اصرار قابل انجام و هزینه مربوطه معادل جرمگیری دو فک محاسبه خواهد شد.
    ج: تمامی مشاغل در پایان سال و بخصوص در اسفند ماه دارای تراکم خاص و حتی آزار دهنده ای هستند. جهت این که ما شرمنده گل روی شما نشویم و همیشه لبتون را خندان ببینیم خواهش موکد داریم اگر می خواهید جلسه پالیش داشته باشد یا قبل و یا بعد از اسفند ماه مراجعه کنید و یا خیلی زودتر وقتتان را رزرو کنید.

مطالب مشابه

60 thoughts on “توصیه های لازم بعد از لمینیت (ونیر کامپوزیت)

  1. حسین گفت:

    سلام میخواستم بدونم چه مسواک خمیر دندانی برای دندان هایی که تازه کامپوزیت انجام دادیم خوبه؟؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      قسمت توصیه های بعد از ونیر کامپوزیت را مطالعه کنید . خلاصه بگم که فقط از خمیر دندان سفید کننده استفاده نکنید .
      موفق باشید

  2. حامد هاشمی گفت:

    سلام اقای دکتر من ونیر کردم الان یکی دوروزه نمیتونم قشنگ حرف بزنم مخصوصا حرف س

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام حامد عزیز
      بهتر است یک هفته صبر کنید . در مدت کوتاهی این مشکل حل خواهد شد و عضلات بدن موقعیت صحیح را با خوانی می کنند . اگر بعد از یک هفته مشکل حل نشد به دندانپزشک مراجعه کنید .
      موفق باشید

  3. زهرا دلیر گفت:

    سلام خسته نباشید اقای دکتر.من دندونمو ونیر کردم ولی بعد از دوسال رنگش داره زرد میشه.دندون شماره ۱ رو بخاطر پوسیدگی یکم تا وسط تراشیده ایا میشه ونیرمو عوض کنم یا نه؟؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      ممکن است به علت عدم رعایت استاندارد های بهداشتی ، رنگ روی کامپوزیت رسوب کرده باشه . اول این که یک پالیش ساده انجام دهید و بهداشتتون را توسط دندانپزشکتون بررسی کنید . دو سال برای تعویض ونیر خیلی خیلی کم است .
      موفق باشید

  4. مرضیه نجفی گفت:

    سلام.خسته نباشید.چرا سوال منو پاک کردید؟۲ بار سوال پرسیدم ولی جواب ندادید .الان دیدم کلا پاک کردید

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم نجفی
      نزدیک به سه هزار سوال و جواب در این سایت وجود دارد و اعتبار سنجی گوگل تا حدودی به همین گفتگو ها مرتبت است .
      چرا باید سوال شما را پاک کنیم ؟

  5. مرضیه نجفی گفت:

    سلام آقای دکتر.وقت بخیر.من یک ماه میشه که ۸ دندان بالا را کامپوزیت ونیر کردم.متاسفانه موقع غذا خوردن قاشق روی سطح دندان کشیده شدو وقتی توی نور به سطح دندان نگاه میکنم حالت خط خطی یا خش کوچکی روی دندانم مشخصه.میخواستم ببینم با پولیش حل میشه ؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      گاها پیش آمده است که مراجعه کننده ، تکسچر ها را با زبری اشتباه گرفته است . تکسچر به شیاره های سطح دندان گفته می شود . این ها با سختی بسیاری روی دندان شما طراحی شده است . و البته با پالیش محو نمی شود . اگر زبری های مات کننده مد نظر شما است که قطعا جوابتون مثبته .
      موفق باشید

  6. مریم گفت:

    سلام و خسته نباشید سوالم این بود با وجود کامپوزیت کردن برای فاصله های دندان آیا فک دهان جلو میاد و اینکه نمای زشتی پیدا نمی کند

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      در هنگام بستن دیاستم دندان شما از نمای رو برو ، تغییر پوزیشن نخوهاد داشت .
      موفق باشید

  7. ناشناس گفت:

    سلام .نظرتان درمورد لاک دندان برای رفع سیاهی دراثرعصب کشی چیست؟با تشکر

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      در کل این لاک ها مناسب نیستند ولی در مورد سیاهی بعد از عصب کشی هم بی اثر هستند . موفق باشید

  8. فاطمه حقی گفت:

    سلام آقای دکتر میخواستم بپرسم آیا دهان شویه برای دندان هایی که کامپوزیت شده اند ضرر نداره؟ممکن باعث آسیب به مواد کامپوزیت بشه؟ واینکه اگه ضرر نداره بهتره چه دهان شویه استفاده بشه لطفا دهان شویه خوب معرفی کنید،سپاس

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام خانم حقی
      دهانشویه های که مصرف روزانه دارند و روی آن ها قید شده که مصرف دایم ان ها آسیب رسان نیست ، برای کامپوزیت ها هم بی آسیب هستند . در برند های موجود بازار ، ایرشا از جمله تولیدات داخلی و قابل اعتماد هستند .
      موفق باشید

  9. Maral sepehri گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ١٧ سالمه
    میخواستم بدونم میتونم کامپوزیت کنم یا نه ؟؟

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام دخترم
      سن شما شرط منع کننده ای در ونیر کامپوزیت ندارد ولی از شما خواهش میکنم بدون در نظر گرفتن احساسات گذری به این درمان نگاه کنید . انجام این کار در سن نوجوانی فقط در صورتی معنی دارد است که تامین کننده اصلاحات مهمی باشد . در محدوده سنی شما درمان های بلیچینگ به اندازه ونیر ها ممکن است بتواندخواسته شما را تامین کند . از شما دعوت میکنم تا یک مشاوره حضوری رایگان داشته باشید .

  10. رضاجلالوند گفت:

    باسلام کامپوزیت چه طول عمری دارد.فقطبرای زیباییه یاکاربرد درمانی هم داره

    1. دکتر محمد رضا سهرابی گفت:

      سلام بزرگوار
      کامپوزیت جزو مواد پر کاربرد در درمان های دندانپزشکی است و استفاده از ان در بحث زیبایی جزو کمترین کاربرد های رایج است .
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *